Ułatwienia dostępu

Jesienią....

Jesień to pora zbiorów w naszych ogrodach. Marchewki, pietruszki, buraczki i inne warzywa i owoce już znalazły swoje miejsce na zimowe dni w piwniczkach, magazynkach i spiżarniach. Uczniowie klasy 2b poznawali sposoby przechowywania i robienia przetworów z darów jesiennych ogrodów. Podsumowaniem zajęć tematycznych było własnoręczne wykonanie soku do śniadania. Pod okiem wychowawcy, każdy mógł spróbować obsługi sprzętu gospodarstwa domowego. A jak smakowało śniadanie! A sok słodki i bez cukru!   

Kilka dni później kisiliśmy kapustę. Teraz pozostaje czekać. Ukiszona kapusta będzie smaczną, pełną witamin surówką. Czekamy!!!

Doczekaliśmy się. Surówka była pyszna!

Sylwia Mackiewicz

Wycieczka klasy 8B do Wrocławia

Dnia 9-10 października uczniowie klasy 8b pod opieką pani Bogumiły Gnat oraz pani Beaty Owczarczyk brali udział w wycieczce do Wrocławia. Program był bardzo bogaty i różnorodny, dzięki czemu każdy mógł znaleźć coś interesującego dla siebie.
Wycieczkę rozpoczęliśmy z panią przewodnik od zwiedzania Wrocławia szlakiem wrocławskich krasnali. Poznaliśmy historię tych sympatycznych figurek, które są rozproszone po mieście i symbolizują różne wydarzenia oraz postacie związane z Wrocławiem. Następie udaliśmy się do GOJump - Parku Trampolin, gdzie mogliśmy nauczyć się zarządzania i przedsiębiorczości a pod okiem trenerów wyładować energię, skacząc i pokazując na trampolinach różne akrobacje.
Następnego dnia zwiedziliśmy Panoramę Racławicką - która wywarła na nas ogromne wrażenie. To imponujące, panoramiczne malowidło nie tylko wiarygodnie oddaje szczegóły bitwy pod Racławicami, ale także ducha walki o niepodległość Polski. Następnie udaliśmy się do Muzeum Narodowego, gdzie oglądaliśmy kolekcję dzieł sztuki z różnych okresów historii Polski i Europy. Kolejnym punktem naszej wycieczki było Muzeum Iluzji, gdzie mogliśmy się zetknąć z interaktywnymi wystawami, które zaburzają nasze zmysły i pozwalają zobaczyć świat z zupełnie nowej perspektywy.
Były to dni pełne zabaw, nauki, a także aktywnego spędzania czasu, który na pewno na długo zostanie w naszej pamięci.


B. Gnat

Sprzątanie Świata 2024

W dniach 20 - 22 września 2024 r. przypadał 31. finał ogólnopolskiej Akcji Sprzątania Świata. Tegoroczne działania przebiegały pod hasłem "Na straży czystej Ziemi". Tradycyjnie, uczniowie klas 1-3 naszej szkoły po raz kolejny wzięli udział w porządkowaniu terenów wokół budynku szkolnego, hali i boiska sportowego i Orlika wraz z okolicznymi uliczkami. "Zbiory" na poszczególnych częściach przyporządkowanych dla klas, były naprawdę imponujące. Co niestety nie jest powodem do radości. Każdy z nas powinien zadbać o teren wokół własnej posesji dla naszego wspólnego dobra.

Sylwia Mackiewicz

Koło Laboratoria Przyszłości

Podczas zajęć koła naukowego „Laboratorium Przyszłości” uczniowie mieli okazję zdobywać wiedzę i umiejętności z zakresu nowoczesnych technologii. Podczas zajęć mieli możliwość zapoznania się z:

  1. Gogle Wirtualnej Rzeczywistości (VR):
    • Uczniowie oglądali polskie krajobrazy, różnicując je według ukształtowania terenu oraz dostrzegając różnice i podobieństwa w ich cechach charakterystycznych.
    • Mieli okazję obserwować zwierzęta z bliska, przechodzić przez wirtualne mosty zwodzone oraz relaksować się pływając z rybami w oceanie, co pomagało im w walce ze strachem i stresem.
  2. Mikroskopami i badaniami próbek:
    • Uczniowie korzystali z mikroskopów DELTA 300 oraz gotowych modeli komórek do badania różnych próbek, takich jak liście roślin, tkaniny, skorupki owoców i minerały.
    • Uczyli się regulować ostrość, kontrast i jasność obrazu, co pozwalało na uzyskanie najlepszej jakości widoku badanych próbek.
  3. Robotyką z zestawami Lego SPIKE™ Prime:
    • Uczniowie rozwijali umiejętności współpracy w grupie, rozwiązywania złożonych problemów, krytycznego myślenia oraz podstaw budowania i programowania autonomicznych robotów z wykorzystaniem czujników.
    • Korzystali z intuicyjnego języka programowania opartego na Scratch, co ułatwiało przyswajanie wiedzy z zakresu robotyki.
  4. Zestawem konstrukcyjnym z mikrokontrolerem i programowaniem Arduino:
    • Uczniowie zapoznawali się z podstawami elektroniki oraz programowania przy użyciu języka Arduino.
    • Uczyli się korzystać z różnych modułów elektronicznych, co pozwalało im zrozumieć możliwości programowania mikrokontrolerów i spojrzeć na świat technologii z nowej perspektywy.
  5. Długopisami Banach 3D oraz technologią druku 3D:
    • Uczniowie tworzyli własne trójwymiarowe modele, rozwijając swoją kreatywność i umiejętności manualne.
  6. Tworzeniem własnych gier:
    • Uczniowie projektowali własne gry, co rozwijało ich zdolności logicznego myślenia, kreatywność oraz umiejętności w zakresie programowania.

Zajęcia te umożliwiły uczniom nie tylko rozwijanie wiedzy teoretycznej, ale również praktyczne zastosowanie nowoczesnych technologii.

 

Bogumiła Gnat

Dzień Ziemniaka 2024

8 października br. w słoneczne wtorkowe przedpołudnie przygotowane zostały zabawy z okazji Dnia Ziemniaka na sportowo, plastycznie i spostrzegawczo. Każdy z uczniów klas 1-3 mógł wziąć udział w swojej wybranej aktywności. Były klasowe wyścigi rzędów z ziemniakami, a także ich sadzenie i zbieranie. Nie zabrakło też czegoś dla miłośników puzzli. Drużyny poszczególnych klas dzielnie współpracując układały portrety bohaterów dnia a także wykonały rysunki na placu szkolnym. A pogoda tego dnia wyjątkowo nam dopisała.

Sylwia Mackiewicz

W klasie 3b

W klasie 3b praca wre.

Tworzymy prace związane z układem słonecznym.

Przygotowujemy upominki dla mam na warsztatach plastycznych.

W dniu bez plecaka mamy dzień cichego czytania.

 Elżbieta Rudzka