Ułatwienia dostępu

W klasie 3b

W klasie 3b praca wre.

Tworzymy prace związane z układem słonecznym.

Przygotowujemy upominki dla mam na warsztatach plastycznych.

W dniu bez plecaka mamy dzień cichego czytania.

 Elżbieta Rudzka

 

 

Rozpoczęcie roku sportowego 2024

27 września br. uczniowie wszystkich klas naszej szkoły stanęli w szranki rywalizacji sportowej inaugurującej Rozpoczęcie Roku Sportowego. Pogoda i humory uczniom  dopisały.

Dzień bez plecaka 2024

24 maja br. w naszej szkole każdy uczeń mógł wykazać się kreatywnością i przynieść  przybory i książki do szkoły nie w typowym tornistrze lub plecaku. Pomysłowość niektórych naprawdę była imponująca.

Sprzątanie Świata 2024

W dniach 20 – 22 września 2024 r. przypadał 31. finał ogólnopolskiej Akcji Sprzątania Świata. Tegoroczne hasło kampanii przebiegało pod hasem Na straży czystej Ziemi".  Tradycyjnie, uczniowie klas 1-3 naszej szkoły po raz kolejny wzięli udział  w porządkowaniu terenów wokół budynku szkolnego, hali i boiska sportowego, Orlika wraz z okolicznymi uliczkami.

Koło Laboratoria Przyszłości

Podczas zajęć koła naukowego „Laboratorium Przyszłości” uczniowie mieli okazję zdobywać wiedzę i umiejętności z zakresu nowoczesnych technologii. Podczas zajęć mieli możliwość zapoznania się z:

  1. Gogle Wirtualnej Rzeczywistości (VR):
    • Uczniowie oglądali polskie krajobrazy, różnicując je według ukształtowania terenu oraz dostrzegając różnice i podobieństwa w ich cechach charakterystycznych.
    • Mieli okazję obserwować zwierzęta z bliska, przechodzić przez wirtualne mosty zwodzone oraz relaksować się pływając z rybami w oceanie, co pomagało im w walce ze strachem i stresem.
  2. Mikroskopami i badaniami próbek:
    • Uczniowie korzystali z mikroskopów DELTA 300 oraz gotowych modeli komórek do badania różnych próbek, takich jak liście roślin, tkaniny, skorupki owoców i minerały.
    • Uczyli się regulować ostrość, kontrast i jasność obrazu, co pozwalało na uzyskanie najlepszej jakości widoku badanych próbek.
  3. Robotyką z zestawami Lego SPIKE™ Prime:
    • Uczniowie rozwijali umiejętności współpracy w grupie, rozwiązywania złożonych problemów, krytycznego myślenia oraz podstaw budowania i programowania autonomicznych robotów z wykorzystaniem czujników.
    • Korzystali z intuicyjnego języka programowania opartego na Scratch, co ułatwiało przyswajanie wiedzy z zakresu robotyki.
  4. Zestawem konstrukcyjnym z mikrokontrolerem i programowaniem Arduino:
    • Uczniowie zapoznawali się z podstawami elektroniki oraz programowania przy użyciu języka Arduino.
    • Uczyli się korzystać z różnych modułów elektronicznych, co pozwalało im zrozumieć możliwości programowania mikrokontrolerów i spojrzeć na świat technologii z nowej perspektywy.
  5. Długopisami Banach 3D oraz technologią druku 3D:
    • Uczniowie tworzyli własne trójwymiarowe modele, rozwijając swoją kreatywność i umiejętności manualne.
  6. Tworzeniem własnych gier:
    • Uczniowie projektowali własne gry, co rozwijało ich zdolności logicznego myślenia, kreatywność oraz umiejętności w zakresie programowania.

Zajęcia te umożliwiły uczniom nie tylko rozwijanie wiedzy teoretycznej, ale również praktyczne zastosowanie nowoczesnych technologii.

 

Bogumiła Gnat

Tydzień Bibliotek 2024

Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich każdego roku organizuje, w dniach 8-15 maja Tydzień Bibliotek – program, który promuje i czytelnictwo i biblioteki. W tym roku na zaproszenie Pani Beaty Drewnowskiej  z Gminnej Biblioteki w Jeżowie Sudeckim i KGW także z Jeżowa Sudeckiego, uczniowie klas pierwszych wraz z wychowawczyniami wzięli udział w bajkowym przemarszu uliczkami naszej miejscowości. Tak barwny korowód postaci z bajek wzbudził zainteresowanie mieszkańców. Zagościliśmy pod Urzędem Gminy, gdzie powitała nas Pani Sekretarz Ewa Nidzgorska z niespodzianką, a na placu szkolnym Pan Dyrektor Jacek Tyc. Troszkę strudzeni wróciliśmy do klas i otrzymaliśmy od pani Beaty I KGW słodkości.

Dziękujemy za mile spędzony czas!

więcej zdjęć fotorelacja

https://www.facebook.com/profile.php?id=100063588667838

Sylwia Mackiewicz