Ułatwienia dostępu

Bal karnawałowy klas I-III

Dzień Wiosny 2025

Pierwszy dzień wiosny powitaliśmy piękną, słoneczną pogodą wspólnie na hali sportowej, prezentując piosenki, okrzyki i biorąc udział w quizie przyrodniczym. Były też spacery w poszukiwaniu wiosny uliczkami Jeżowa Sudeckiego. Zawitaliśmy w Urzędzie Gminy - dziękujemy za miłą niespodziankę. Niektórzy poszli na wycieczkę na Górę Szybowcową, wspólnie bawiąc się i oragnizując sobie piknik.

Podczas zabawy w hali  ogłoszono wyniki:

Logo Szkoły

1. Joanna Pisarka kl. 8a , Małgorzata Panek kl. 5a

2. Julia Lipska kl. 7a

3. Igor Stefaniszyn kl. 2b

Wyróżnienie: Jakub Leśniowski kl. 5a

Mural

1. Joanna Walczak kl. 5b

2. Aleksandra Wolańska kl. 7b

3. Lena Bielecka kl. 2a

Wyróżnienie: Maciej Kalinowski kl. 3b

Warsztaty geologiczne

24.01.2025r. uczniowie klas: IVa, IVb oraz IIIa wzięli udział w  warsztatach geologicznych „Minerały w akcji” prowadzonych przez geologa p. Marcina Jaśkiewicza.  Uczniowie  rozróżniali  minerały od innych substancji, badali twardość, połysk, barwę minerałów oraz ich magnetyczność i świecenie kryształów w UV, obserwowali  reakcję kwasu solnego z węglanami. Podczas warsztatów można było obejrzeć prawdziwe diamenty, złoto, szmaragdy i inne cenne kamienie. Zajęcia wzbudziły ogromne zainteresowanie uczestników.

Renata Sobańska-Puk

„Magiczne drzewo….” w pudełku

Wiele jest sposobów na omawianie z uczniami lektury. Niektórzy tworzą komiksy, inni przygotowują lapbooki lub książki obrazkowe. A uczniowie klasy 5b zmieścili ostatnio treść książki pt. „Magiczne drzewo. Czerwone krzesło” Andrzeja Maleszki w pudełku po butach. Zadanie polegało na tym, że uczniowie przynoszą w pudełkach „skarby” łączące się z treścią lektury, nad którą pracowali. Dzięki takiemu zadaniu młodzi ludzie nie tylko maja szansę wykazać się pomysłowością, udowodnić, że znają treść, ale przede wszystkim trenują umiejętność argumentowania, bo każdy zaprezentował swoje pudełko i opowiedział, dlaczego zdecydował się na takie, a nie inne w nim drobiazgi. Skarby zebrane w pudełkach warto było podziwiać.

Nauczyciel języka polskiego
Anetta Rosołowska

Koło przyrodnicze

W I półroczu roku szkolnego 2024/2025 w zajęciach koła przyrodniczego uczestniczyło  18 uczniów z klas czwartych.

Podczas zajęć uczniowie:

  • przeprowadzali obserwacje mikroskopowe,
  • badali właściwości ciał w różnych stanach skupienia (właściwości fizyczne, chemiczne, zabawy z gęstością, tworzenie cieczy nienewtonowskiej),
  • dokonywali obserwacji i pomiarów składników pogody w terenie,
  • uczyli się rozpoznawać skały i minerały, tworzyli atlas geologiczny,
  • sporządzali i rozdzielali mieszaniny niejednorodne i jednorodne,
  • doświadczalnie badali pracę narządów zmysłów.

Zajęcia sprzyjały poszerzaniu wiedzy uczniów, były okazją do rozwoju zainteresowań różnymi dziedzinami nauk przyrodniczych, kształtowały umiejętność współdziałania w zespole, a przede wszystkim  stanowiły okazję do świetnej zabawy.

Renata Sobańska-Puk