Ułatwienia dostępu

Koło Laboratoria Przyszłości

Podczas zajęć koła naukowego „Laboratorium Przyszłości” uczniowie mieli okazję zdobywać wiedzę i umiejętności z zakresu nowoczesnych technologii. Podczas zajęć mieli możliwość zapoznania się z:

  1. Gogle Wirtualnej Rzeczywistości (VR):
    • Uczniowie oglądali polskie krajobrazy, różnicując je według ukształtowania terenu oraz dostrzegając różnice i podobieństwa w ich cechach charakterystycznych.
    • Mieli okazję obserwować zwierzęta z bliska, przechodzić przez wirtualne mosty zwodzone oraz relaksować się pływając z rybami w oceanie, co pomagało im w walce ze strachem i stresem.
  2. Mikroskopami i badaniami próbek:
    • Uczniowie korzystali z mikroskopów DELTA 300 oraz gotowych modeli komórek do badania różnych próbek, takich jak liście roślin, tkaniny, skorupki owoców i minerały.
    • Uczyli się regulować ostrość, kontrast i jasność obrazu, co pozwalało na uzyskanie najlepszej jakości widoku badanych próbek.
  3. Robotyką z zestawami Lego SPIKE™ Prime:
    • Uczniowie rozwijali umiejętności współpracy w grupie, rozwiązywania złożonych problemów, krytycznego myślenia oraz podstaw budowania i programowania autonomicznych robotów z wykorzystaniem czujników.
    • Korzystali z intuicyjnego języka programowania opartego na Scratch, co ułatwiało przyswajanie wiedzy z zakresu robotyki.
  4. Zestawem konstrukcyjnym z mikrokontrolerem i programowaniem Arduino:
    • Uczniowie zapoznawali się z podstawami elektroniki oraz programowania przy użyciu języka Arduino.
    • Uczyli się korzystać z różnych modułów elektronicznych, co pozwalało im zrozumieć możliwości programowania mikrokontrolerów i spojrzeć na świat technologii z nowej perspektywy.
  5. Długopisami Banach 3D oraz technologią druku 3D:
    • Uczniowie tworzyli własne trójwymiarowe modele, rozwijając swoją kreatywność i umiejętności manualne.
  6. Tworzeniem własnych gier:
    • Uczniowie projektowali własne gry, co rozwijało ich zdolności logicznego myślenia, kreatywność oraz umiejętności w zakresie programowania.

Zajęcia te umożliwiły uczniom nie tylko rozwijanie wiedzy teoretycznej, ale również praktyczne zastosowanie nowoczesnych technologii.

 

Bogumiła Gnat