Ułatwienia dostępu

Dbamy o przyrodę

Uczniowie klasy 2b w roku szkolnym 2023/2024 jako pierwszoklasiści brali udział w dwóch programach WWF Polska: "Dieta przyjazna planecie"  oraz  "Program z Pandą", realizując ścieżkę niedźwiedzia brunatnego o różnorodności biologicznej. Na zajęciach uczniowie poznawali, jak nie marnować żywności, jak tworzyć talerz planetarny a także  jakie zwierzęta zamieszkują tereny naszej planetę i jaka jest bioróżnorodność. Odkrywały świat przyrody i inspirowały się  do jego ochrony. 

Sylwia Mackiewicz

Dzień Ziemniaka 2024

8 października br. w słoneczne wtorkowe przedpołudnie przygotowane zostały zabawy z okazji Dnia Ziemniaka na sportowo, plastycznie i spostrzegawczo. Każdy z uczniów klas 1-3 mógł wziąć udział w swojej wybranej aktywności. Były klasowe wyścigi rzędów ziemniakami, a także ich sadzenie i zbieranie. Nie zabrakło też czegoś dla miłośników puzzli. Drużyny poszczególnych klas dzielnie współpracując układały portrety bohaterów dnia a także wykonały rysunki na placu szkolnym. A pogoda tego dnia wyjątkowo nam dopisała.

Sylwia Mackiewicz

Jesienią....

Jesień to pora zbiorów w naszych ogrodach. Marchewki, pietruszki, buraczki i inne warzywa i owoce już znalazły swoje miejsce na zimowe dni w piwniczkach, magazynkach i spiżarniach.  Uczniowie klasy 2b poznawali sposoby przechowywania i robienia przetworów z darów jesiennych ogrodów. Podsumowaniem zajęć tematycznych było własnoręczne wykonanie soku do śniadania. Pod okiem wychowawcy, każdy mógł spróbować obsługi sprzętu gospodarstwa domowego. A jak smakowało śniadanie! A sok słodki i bez cukru!

Sylwia Mackiewicz

Wycieczka klasy 8B do Wrocławia

Dnia 9-10 października uczniowie klasy 8b pod opieką pani Bogumiły Gnat oraz pani Beaty Owczarczyk brali udział w wycieczce do Wrocławia. Program był bardzo bogaty i różnorodny, dzięki czemu każdy mógł znaleźć coś interesującego dla siebie.
Wycieczkę rozpoczęliśmy z panią przewodnik od zwiedzania Wrocławia szlakiem wrocławskich krasnali. Poznaliśmy historię tych sympatycznych figurek, które są rozproszone po mieście i symbolizują różne wydarzenia oraz postacie związane z Wrocławiem. Następie udaliśmy się do GOJump - Parku Trampolin, gdzie mogliśmy nauczyć się zarządzania i przedsiębiorczości a pod okiem trenerów wyładować energię, skacząc i pokazując na trampolinach różne akrobacje.
Następnego dnia zwiedziliśmy Panoramę Racławicką - która wywarła na nas ogromne wrażenie. To imponujące, panoramiczne malowidło nie tylko wiarygodnie oddaje szczegóły bitwy pod Racławicami, ale także ducha walki o niepodległość Polski. Następnie udaliśmy się do Muzeum Narodowego, gdzie oglądaliśmy kolekcję dzieł sztuki z różnych okresów historii Polski i Europy. Kolejnym punktem naszej wycieczki było Muzeum Iluzji, gdzie mogliśmy się zetknąć z interaktywnymi wystawami, które zaburzają nasze zmysły i pozwalają zobaczyć świat z zupełnie nowej perspektywy.
Były to dni pełne zabaw, nauki, a także aktywnego spędzania czasu, który na pewno na długo zostanie w naszej pamięci.


B. Gnat

Sprzątanie Świata 2024

W dniach 20 - 22 września 2024 r. przypadał 31. finał ogólnopolskiej Akcji Sprzątania Świata. Tegoroczne działania przebiegały pod hasłem "Na straży czystej Ziemi". Tradycyjnie, uczniowie klas 1-3 naszej szkoły po raz kolejny wzięli udział w porządkowaniu terenów wokół budynku szkolnego, hali i boiska sportowego i Orlika wraz z okolicznymi uliczkami. "Zbiory" na poszczególnych częściach przyporządkowanych dla klas, były naprawdę imponujące. Co niestety nie jest powodem do radości. Każdy z nas powinien zadbać o teren wokół własnej posesji dla naszego wspólnego dobra.

Sylwia Mackiewicz

Koło Laboratoria Przyszłości

Podczas zajęć koła naukowego „Laboratorium Przyszłości” uczniowie mieli okazję zdobywać wiedzę i umiejętności z zakresu nowoczesnych technologii. Podczas zajęć mieli możliwość zapoznania się z:

  1. Gogle Wirtualnej Rzeczywistości (VR):
    • Uczniowie oglądali polskie krajobrazy, różnicując je według ukształtowania terenu oraz dostrzegając różnice i podobieństwa w ich cechach charakterystycznych.
    • Mieli okazję obserwować zwierzęta z bliska, przechodzić przez wirtualne mosty zwodzone oraz relaksować się pływając z rybami w oceanie, co pomagało im w walce ze strachem i stresem.
  2. Mikroskopami i badaniami próbek:
    • Uczniowie korzystali z mikroskopów DELTA 300 oraz gotowych modeli komórek do badania różnych próbek, takich jak liście roślin, tkaniny, skorupki owoców i minerały.
    • Uczyli się regulować ostrość, kontrast i jasność obrazu, co pozwalało na uzyskanie najlepszej jakości widoku badanych próbek.
  3. Robotyką z zestawami Lego SPIKE™ Prime:
    • Uczniowie rozwijali umiejętności współpracy w grupie, rozwiązywania złożonych problemów, krytycznego myślenia oraz podstaw budowania i programowania autonomicznych robotów z wykorzystaniem czujników.
    • Korzystali z intuicyjnego języka programowania opartego na Scratch, co ułatwiało przyswajanie wiedzy z zakresu robotyki.
  4. Zestawem konstrukcyjnym z mikrokontrolerem i programowaniem Arduino:
    • Uczniowie zapoznawali się z podstawami elektroniki oraz programowania przy użyciu języka Arduino.
    • Uczyli się korzystać z różnych modułów elektronicznych, co pozwalało im zrozumieć możliwości programowania mikrokontrolerów i spojrzeć na świat technologii z nowej perspektywy.
  5. Długopisami Banach 3D oraz technologią druku 3D:
    • Uczniowie tworzyli własne trójwymiarowe modele, rozwijając swoją kreatywność i umiejętności manualne.
  6. Tworzeniem własnych gier:
    • Uczniowie projektowali własne gry, co rozwijało ich zdolności logicznego myślenia, kreatywność oraz umiejętności w zakresie programowania.

Zajęcia te umożliwiły uczniom nie tylko rozwijanie wiedzy teoretycznej, ale również praktyczne zastosowanie nowoczesnych technologii.

 

Bogumiła Gnat