Ułatwienia dostępu

Aikido

W dniu 4 kwietnia br. gościliśmy w naszej szkole sensejów z Karkonoskiego Stowarzyszenia Aikido - p. Marcina Galickiego, p. Radosława Dudę oraz p. Tobiasza Idzi, którzy przedstawili uczniom klasy 3b i 4b sztukę walki Aikido w teorii i praktyce. Aikido to japońska sztuka walki, opierająca się na zasadzie ruchu i energii, by zmieniać kierunek lub neutralizować atakującego. Dowiedzieliśmy się, że w przypadku agresywnego zachowania powinnismy zachować spokój i być opanowani. Wówczas nasza postawa udzieli się  przeciwnikowi.  Dzięki regularnym ćwiczeniom osoby uczęszczające na Aikido uczą się radzenia sobie a agresją is stresem, kształtują pozytywne postawy i relacje międzyludzkie, unikają konfliktów, budują samodyscyplinę, a przy okazji uczą nie kultury i etykiety japońskiej. Uczniowie mogli wysłuchać krótkiego wykładu nt. aikido, poćwiczyć pozycje i chwyty, a także poobserwować sensejów z ich uczniami podczas treningu.

Joanna Słabicka

Twórczo na lekcjach techiniki

Uczniowie klas 4a i 4b na lekcjach techniki prezentowali efekty swoje pracy związane z bardzo popularnym środkiem lokomocji, jakim jest rower. Niektórzy wykazali się bardzo długą historią roweru i zebrali wiele informacji zamieszczając je na swoich plakatach. Natomiast uczniowie klas 5a i 5b omawiali historię papieru oraz jak powstają materiały papiernicze. Efektem tego są kolorowe prace z bibuły.

 Sylwia Mackiewicz

BAl karnawałowy

8 lutego od wczesnych godzin porannych w murach naszej szkoły rozbrzmiewała muzyka. To uczniowie klas 1-3 tuż przed feriami uczestniczyli w zabawach i konkursach tanecznych przy muzyce. Na auli szkolnej pojawiły się postacie z różnych baśni, bajek i filmów  a także "zamaskowane postacie". Nad dobrą zabawą czuwali wychowawcy oraz Samorząd Uczniowski z opiekunami, który zadbał aby każdy uczestnik balu zażył ruchu. Ale wszystko co dobre to się kończy. A jednak... Po zabawie w klasach czekała słodka niespodzianka.

A w czwartek, 9 lutego w rytm swoich ulubionych utworów bawili się także uczniowie klas 4-8. 

Jeszcze tylko jeden dzień i ferie!!!

Sylwia Mackiewicz

Mistrz genetyki

02.02.2023r. odbył się szkolny konkurs „Mistrz genetyki”.  W konkursie wzięło udział 19 uczniów z klas ósmych.

Celem  konkursu było  pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie genetyki. Uczniowie mieli okazję rozwiązywać sytuacje problemowe związane z dziedziczeniem cech, grup krwi oraz chorób. Odczytywali kariotypy oraz rodowody genetyczne. Uczestnicy musieli wykazać się nie tylko wiedzą, ale także umiejętnością selekcji i przetwarzania informacji.

Za  prawidłowe  rozwiązanie  zadań  można było otrzymać  maksymalnie  24 punkty. 

Najwyższą punktację uzyskali:

  1. M. Augustyniak 23 pkt. - I miejsce,
  2. J. Turno 21 pkt.- II miejsce,
  3. O. Pawliszak 16 pkt. - III miejsce.

Gratulujemy zwycięzcom!

Renata Sobańska - Puk

KOCIAKI – PROJEKT „CZTERY PORY ROKU – ZIMA"

Czas na podsumowanie drugiej części projektu CZTERY PORY ROKU. Zima dała o sobie znać, niedługo ferie, to ekipa ZIMA ruszyła z ważnymi informacjami, ciekawostkami i przestrogami.

          Najchłodniejszy czas roku reprezentowali: Dawid H., Wojtek M., Maciek, Karol i Dawid Ż. Efektowne plansze, plakaty, makiety wzbudziły zachwyt wszystkich KOCIAKÓW. Prezentację zaczął Maciej przedstawiając główne aspekty zimowej pory. Wiemy kiedy się zaczyna i kiedy wypatrywać jej końca. Następnie wyrosło nam sporych rozmiarów drzewo w śnieżnej pelerynie. O tym, co ukryło się w jego korzeniach i na konarach opowiedział nam Karol. Kolejny występ należał do Dawida H. Przygotował on makietę leśniczówki i lasu. Praca leśniczego jest bardzo ciekawa. KOCIAKI też wykazały się sporą wiedzą w tym temacie. Następnie nadszedł czas na zimowe zabawy. Omówił je Wojtek na podstawie przygotowanego modelu podwórka. Ostatni występ należał do Dawida Ż. Wspomniał o Świętach Bożego Narodzenia w różnych krajach, „co kraj, to obyczaj”. Potem nadszedł czas na kodeks postępowania w czasie zimy, którego przestrzeganie jest ważne dla naszego zdrowia i życia. Znając go zadowoleni wrócimy po feriach do szkoły. Ostatnim punktem było rozwiązanie krzyżówki z hasłem – poszło jak po maśle, a raczej lodzie.

         Drugie koty za płoty. Musimy jeszcze popracować nad prezentacją informacji, ale kto nie próbuje, ten niczego się nie nauczy. Każdy prezentujący otrzymał brawa za swoją pracę, a oceny dokonali uczniowie.

         Czekamy na zespół WIOSNA.