Ułatwienia dostępu

Bal karnawałowy klas I-III

Dzień gier planszowych

29 stycznia 2025r. tuż przed feriami zimowymi z inicjatywy Samorządu Uczniowskiego zorganizowano w klasach Dzień Gier Planszowych.

Pasowanie na czytelnika 2025

  

Dnia 27 stycznia 2025 r. odbyło się pasowanie klas pierwszych na czytelników biblioteki szkolnej. Scenariusz pasowania oparty był na inscenizacji przygotowanej przez uczennice klasy VII- ,, W zaczarowanym świecie bajek; a celem głównym uroczystości  wdrażanie do właściwego zachowania się w bibliotece , w tym zapoznanie z zasadami korzystania z niej , wyrabianie prawidłowych nawyków czytelniczych; między innymi poszanowania książek. Dzieci aktywnie uczestniczyły w przedstawieniu, odpowiadając na zadawane pytania. W między czasie składały ślubowanie,  stając się tym samym pełnoprawnymi czytelnikami naszej biblioteki.  Na koniec uroczystości, uczniowie otrzymali dyplomy oraz zakładki do książek; po czym rozeszli się do klas.   

Katarzyna Matras

Warsztaty geologiczne

24.01.2025r. uczniowie klas: IVa, IVb oraz IIIa wzięli udział w  warsztatach geologicznych „Minerały w akcji” prowadzonych przez geologa p. Marcina Jaśkiewicza.  Uczniowie  rozróżniali  minerały od innych substancji, badali twardość, połysk, barwę minerałów oraz ich magnetyczność i świecenie kryształów w UV, obserwowali  reakcję kwasu solnego z węglanami. Podczas warsztatów można było obejrzeć prawdziwe diamenty, złoto, szmaragdy i inne cenne kamienie. Zajęcia wzbudziły ogromne zainteresowanie uczestników.

Renata Sobańska-Puk

Koło przyrodnicze

W I półroczu roku szkolnego 2024/2025 w zajęciach koła przyrodniczego uczestniczyło  18 uczniów z klas czwartych.

Podczas zajęć uczniowie:

  • przeprowadzali obserwacje mikroskopowe,
  • badali właściwości ciał w różnych stanach skupienia (właściwości fizyczne, chemiczne, zabawy z gęstością, tworzenie cieczy nienewtonowskiej),
  • dokonywali obserwacji i pomiarów składników pogody w terenie,
  • uczyli się rozpoznawać skały i minerały, tworzyli atlas geologiczny,
  • sporządzali i rozdzielali mieszaniny niejednorodne i jednorodne,
  • doświadczalnie badali pracę narządów zmysłów.

Zajęcia sprzyjały poszerzaniu wiedzy uczniów, były okazją do rozwoju zainteresowań różnymi dziedzinami nauk przyrodniczych, kształtowały umiejętność współdziałania w zespole, a przede wszystkim  stanowiły okazję do świetnej zabawy.

Renata Sobańska-Puk