Ułatwienia dostępu

Andrzejkowe wróżby i zabawy

W dobie globalizacji jesteśmy zalewani falą świąt, które nie są w żaden sposób związane z naszą rodzimą tradycją, a często polegają tylko na napędzaniu potrzeb zakupowych. Tymczasem w polskim kalendarzu istnieje wiele kart, które zdecydowanie warto odkurzyć, chociażby po to, aby pokazać naszym dzieciom zwyczaje kultywowane przez ich dziadków i pradziadków. Jednym z takich świąt są andrzejki.  Andrzejki w dawnej Polsce były jedną z ważniejszych dat w kalendarzu, a wróżby odprawiane w ten wyjątkowy wieczór traktowano z ogromną powagą.  Najmłodsi poznali ten zwyczaj  i postanowili zabawić się i sprawdzić, co czeka ich w przyszłości. andrzejkowe wróżby, które traktujemy z przymrużeniem, chociaż szczególnie dla młodszych to świetna zabawa. Było zabawnie, wesoło i smacznie. Ciekawe czy przepowiednie się sprawdzą? ;) 

Kartki świąteczne

Uczniowie klasy 2a i 6 podczas zajęć plastycznych wykonali kartki świąteczne. Klasa 2 do wykonania swoich kartek wykorzystała dłonie, które następnie zamieniły się w cudne Mikołaje, renifery i choinki. Natomiast klasa 6 wykonała dość nietypowe kartki, bo czarno – białe. Oba wykonania są bardzo ciekawą alternatywą do tradycyjnych kartek bożonarodzeniowych.

Zajęcia projektowe

Od marca 2020 roku (z przerwami spowodowanymi pandemią) w ramach projektu „Szkoły wysokich lotów w gminach Jeżów Sudecki i Podgórzyn” prowadzone były zajęcia wsparcia dla indywidualnej pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Zajęcia przeznaczone były dla uczniów szkoły podstawowej, u których stwierdzono trudności w nauce czytania i pisania spowodowane przez dysfunkcje w sferze percepcji wzrokowej, słuchowej lub ruchowej, a także z zaburzeniami koncentracji uwagi albo zaburzeniami pamięci. Podczas cotygodniowych spotkań uczestnicy mieli możliwość usprawniać umiejętności pisania w zakresie odpowiedzialności, czujności i poprawności ortograficznej, utrwalać i stosować w praktyce zasady ortograficzne, rozwijać umiejętności redakcyjne w różnych formach wypowiedzi. Cele te były realizowane w czasie gier, zabaw w sali jak i na świeżym powietrzu w formie podchodów ortograficznych. Odbyła się także całodniowa wycieczka „Szlakiem książęcych wież”, gdzie  uczniowie pokonywali trudności związane z pisownią „ż”. Cykl zajęć zakończyło spotkanie przy pizzy, za którą serdecznie dziękujemy p.p. K.J. Wyrzykowskim – właścicielom  pizzerii Oliwa i Czosnek w Jeleniej Górze.

                                                                                                             Renata Sobańska-Puk

 

Mikołajki

6 grudnia wszystkim dzieciom kojarzy się z odwiedzinami Świętego Mikołaja. Już od wczesnych godzin porannych zanosiło się na odwiedziny gościa w czerwonym płaszczu z białą brodą.  I tak też się stało. Mikołaj wraz z pomocnicami zawitał do każdej klasy. A uczniowie klasy I A to nawet zostawili na swoich ławkach listy z prośbami o wymarzone prezenty. Jak się okazało ... listów 6 grudnia nie było, ale prezentów pod choinką też nie było widać. Czyżby o nas zapomniał? Poczytaliśmy, popisaliśmy, policzyliśmy i ... okazało się, że prezenty były dobrze schowane pod stolikiem. Jednak zasłużyliśmy na upominek od brodatego Gościa :) 

Dziękujemy Mikołaju i zapraszamy za rok!

POMAGAMY BO KOCHAMY - NAKARM PSIAKA I KOCIAKA

POMAGAMY BO KOCHAMY


NAKARM PSIAKA I KOCIAKA


ZBIÓRKA DLA ZWIERZĄT


Zbieramy:
-Karmę mokrą i suchą dla psów i kotów
-Żwirek dla kotów
-Koce i miski


Dary proszę przynosić do klasy 5a do dnia 15.12.21

Dzień Pluszowego Misia

25 listopada - Dzień Pluszowego Misia. Uczniowie klas młodszych w tym dniu sami również wykonali własne misie z ręczniczków.

,,Ulubiony Miś’’

W listopadzie nauczyciel biblioteki zorganizował konkurs plastyczny w ramach obchodów Światowego Dnia Pluszowego Misia. Wcześniej zapoznał chętnych czytelników z przygodami Kubusia Puchatka, Misia Uszatka, Paddingtona, Czarnego Noska. Przygotował gazetkę tematyczną. W konkursie wzięło udział 34 chętnych uczniów z klas 1-4. Wykonali dowolną techniką plastyczną swojego ,,Ulubionego Misia’’. Celem konkursu była promocja biblioteki, jako dobrego miejsca do spędzania czasu, zachęcanie dzieci do twórczego działania, a także doskonalenie umiejętności słuchania. Uczniowie nagrodzeni książkami:

I m. - Natasza Zacharczuk z 2a,

II m. - Lena Niziurska z 2b

,III m. - Celina Dworzycka z 4b.

Prace zostały wyeksponowane w bibliotece szkolnej.

                                                                                                                                              Małgorzata Prugar